PERŁY POLSKIEJ LIRYKI WOKALNEJ

09.11.2018
Koncerty i plenery
9.11.2018, godz. 19:00

Serdecznie zapraszamy na koncert pt. „Perły polskiej liryki wokalnej" w wykonaniu Elwiry Janasik - mezzosopran, Katarzyny Moląg - sopran i Jolanty Pszczółkowskiej-Pawlik - fortepian, zorganizowanym z okazji obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Usłyszymy wybrane pieśni Ignacego Jana Paderewskiego, Stanisława Moniuszki, Mieczysława Karłowicza i Fryderyka Chopina.

Elwira Janasik – mezzosopran

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Ryszarda Cieśli.

Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Fundacji Pro Polonia Society.

Jest laureatką pierwszych miejsc na festiwalach i konkursach o zasięgu ogólnopolskim oraz międzynarodowym. Zdobyła III nagrodę na IV Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy i III nagrodę na XIV Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej" W 2013r. Otrzymała nagrodę dla najlepszego mezzosopranu na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermünde. W sezonie 2014/2015 współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi. Śpiewała partię Jadwigi w Strasznym Dworze S. Moniuszki (reż. Krystyny Jandy pod batutą Piotra Wajraka). Wykonywała również partię Mary w Holendrze Tułaczu R. Wagnera (reż. Herbert Adlera oraz pod kierownictwem Eraldo Salmieriego) partię Mirabeli w Baronie Cygańskim J. Straussa (reż. Tomasza Koniny pod kierownictwem muzycznym Bassema-Akiki). W 2015 roku wystąpiła w przedstawieniu Straszny dwór jako Jadwiga w reżyserii Marka Weissa pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego. We wrześniu 2015 roku brała udział w eksperymentalnych projektach OFF-owych między innymi w projekcie Czarna Offca w przedstawieniu pt. „Ogrody opuściły swoje drzewa” w reżyserii Sylwii Hanff do muzyki Roberta Jędrzejewskiego łącząc muzykę lamentów barokowych z tańcem butoh. W lutym 2016 roku wcielając się w postać Kasandry wystąpiła w Teatrze Polskim w Poznaniu w przedstawieniu pt. Trojanki wg Eurypidesa w reżyserii Kamili Michalak do muzyki Marty Śniady. We wrześniu 2016 roku wystąpiła w projekcie barokowym Semiramide Riconosciuta L.Vinci w reżyserii Eweliny Pietrowiak pod dyrekcją Marco Vitale. W październiku wystąpiła w realizacji Carmen G. Bizeta jako Mercedes w reżyserii również Eweliny Pietrowiak pod dyrekcją Vladimira Kiradjieva w Operze na Zamku w Szczecinie. W 2017 roku debiutowała w roli Suzuki w Madama Butterfly G.Pucciniego wreżyserii Tomasza Podsiadłego pod dyrekcją Piotra Deptucha w Operze Bałtyckiej. W maju 2017 r. w roli Magdaleny w Rigoletto w reżyserii Tomasza Podsiadłego pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka. W czerwcu zadebiutowała w roli Feneny w Nabucco G.Verdiego w reżyserii Krzysztofa Babickiego pod batutą Warcisława Kunca.

W lutym 2018 roku zadebiutowała w roli Sektusa w La Clemenza di Tito W.A.Mozarta w Operze Kameralnej w Warszawie w reżyserii Marka Weissa pod batudą Fridricha Haidera. W czerwcu debiutowała jako Czipra w Baronie Cygańskim J.Straussa w Teatrze Muzycznym w Lublinie. W październiku debiutowała jako Idamante w operze Idomeneo W.A.Mozarta w reżyserii Michała Znanieckiego pod batutą Marcina Sompolińskiego.

Od pięciu lat współpracuje z pianistką Jolantą Pszczółkowską - Pawlik, z którą w 2014 r. nagrała płytę - „Moniuszko-Pieśni vol.1"

Katarzyna Moląg – sopran

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku (specjalność: Pedagogika wokalna - śpiew solowy) w klasie adi. dr Marty Wróblewskiej. Pierwsze kroki w sztuce wokalnej stawiała w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Ukończyła kursy mistrzowskie pod kierunkiem Jolanty Żmurko-Kurzak, Jadwigi Rappe, Olgi Pasiecznik, Claudii Visci, Ewy Iżykowskiej. W ZPSM im. F. Chopina brała udział w realizacjach scenicznych Ciotuni (sztuka Aleksandra Fredry z muzyką Mirosławy Florczak) oraz Scen z Mozarta (spektakl w którym wystąpiła w roli Cherubina). W 2011 r. zaśpiewała fragment Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta w wieńczącym Feryjne Otwarte Spotkania Artystyczne SCEK muzycznym wystawieniu Romea i Julii w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W czasie studiów  występowała w projektach organizowanych przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina: w koncercie „Powróćmy jak za dawnych lat - Zaczarowany operetki świat" oraz wielokrotnie na różnych scenach w wystawieniu opery Suor Angelica Giacomo Pucciniego. W latach 2016-2018 brała udział w koncertach min. podczas II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Artystycznej „Wyzwania współczesnej pedagogiki wokalnej", w Domu Ludowym w Supraślu inaugurując cykl koncertów Salonik Chopina, w Pałacu  Branickich koncert walentynkowy „Bo to jest miłość". W 2017 roku wzięła udział w dwóch koncertach organizowanych przez fundację L'Incident Lyrique, które odbyły się w Warszawie oraz Gdyni.

Jolanta Pszczółkowska-Pawlik – fortepian, koncepcja artystyczna

Ukończyła  Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Barbary Hesse-Bukowskiej oraz w klasie muzyki kameralnej K.Makowskiej - Ławrynowicz. Kształciła się również pod kierunkiem Barbary Michałowskiej, A. Radziwonowicz oraz W. Obidowicza. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez T. Nikołajewą oraz J.E. Gardinera w ramach Bachakademie Stuttgart (1991). Od prawie 30 lat jest wykładowcą na Wydziale Wokalnym UMFC w Warszawie. Od 2011 pracuje w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez R. Karczykowskiego w Radziejowicach oraz w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie.  Zasiadała w jury Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Suwałkach -2018. Przez wiele lat występowała również na koncertach i konkursach wraz ze swoim synem Łukaszem – wiolonczelistą, zdobywając nagrody i wyróżnienia  również jako pianistka. Jest członkiem zarządu Towarzystwa Miłośników Muzyki Moniuszki. Nagrywała dla Radia i Telewizji; koncertowała w kraju i zagranicą. Od roku 2014  praca Artystki koncentruje się nad nagraniami kompletu pieśni Stanisława Moniuszki-dwie płyty z tego cyklu ukazały się już na rynku spotykając się z ogromnym zainteresowaniem ze strony krytyki jak również słuchaczy – nakład obu płyt został wyczerpany. W przygotowaniu są kolejne 2 płyty z pieśniami na sopran i baryton-premiera odbędzie się na początku 2019 roku. Pianistka tworzy autorskie projekty z pieśniami Moniuszki angażując do nich głównie młodych, wybitnie utalentowanych śpiewaków. Każdy koncert  z tego cyklu jest niepowtarzalny a Artyści przygotowują na każdy z nich po kilka nowych pieśni. W roku 2018 Jolanta Pszczółkowska-Pawlik wraz z młodymi solistami nagrała  komplet ballad Stanisława Moniuszki.

Dyskografia:

- F.Schubert - „Die schöne Müllerin” - z Karolem Kozłowskim 2012 DUX- nominacja Fryderyk 2013, wyróżnienie pisma „Hi-Fi i Muzyka” w rankingu najlepszych nagrań z muzyką klasyczną roku 2012.

- S.Moniuszko - Pieśni  vol.1 z Elwirą Janasik - mezzosopran 2014 „Pawlik Relations”

- F. Schubert - „Winterreise”  z Karolem Kozłowskim 2015 DUX w rankingu pisma „HI-Fi muzyka” tytuł „Płyta Roku 2015”.

- S.Moniuszko – Pieśni vol.2 z Michałem Dembińskim - bas 2016 „Pawlik Relations”.

Jolanta Pszczółkowska-Pawlik jest także menadżerem i producentką  12 płyt swojego męża Włodka Pawlika w tym uhonorowanego w roku 2014 Nagrodą Grammy albumu „Night in Calisia”.

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich, zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej o naszej polityce prywatności przeczytaj tutaj