Serdecznie zapraszamy na koncert pt. „Perły polskiej liryki wokalnej" w wykonaniu Elwiry Janasik - mezzosopran, Katarzyny Moląg - sopran i Jolanty Pszczółkowskiej-Pawlik - fortepian, zorganizowanym z okazji obchodów 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę. Usłyszymy wybrane pieśni Ignacego Jana Paderewskiego, Stanisława Moniuszki, Mieczysława Karłowicza i Fryderyka Chopina.
Elwira Janasik – mezzosopran
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego prof. Ryszarda Cieśli.
Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Fundacji Pro Polonia Society.
Jest laureatką pierwszych miejsc na festiwalach i konkursach o zasięgu ogólnopolskim oraz międzynarodowym. Zdobyła III nagrodę na IV Konkursie Wokalnym im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy i III nagrodę na XIV Międzyuczelnianym Konkursie Wokalnym „W Kręgu Słowiańskiej Muzyki Wokalnej" W 2013r. Otrzymała nagrodę dla najlepszego mezzosopranu na III Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Giulio Perottiego w Ueckermünde. W sezonie 2014/2015 współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi. Śpiewała partię Jadwigi w Strasznym Dworze S. Moniuszki (reż. Krystyny Jandy pod batutą Piotra Wajraka). Wykonywała również partię Mary w Holendrze Tułaczu R. Wagnera (reż. Herbert Adlera oraz pod kierownictwem Eraldo Salmieriego) partię Mirabeli w Baronie Cygańskim J. Straussa (reż. Tomasza Koniny pod kierownictwem muzycznym Bassema-Akiki). W 2015 roku wystąpiła w przedstawieniu Straszny dwór jako Jadwiga w reżyserii Marka Weissa pod dyrekcją Tadeusza Kozłowskiego. We wrześniu 2015 roku brała udział w eksperymentalnych projektach OFF-owych między innymi w projekcie Czarna Offca w przedstawieniu pt. „Ogrody opuściły swoje drzewa” w reżyserii Sylwii Hanff do muzyki Roberta Jędrzejewskiego łącząc muzykę lamentów barokowych z tańcem butoh. W lutym 2016 roku wcielając się w postać Kasandry wystąpiła w Teatrze Polskim w Poznaniu w przedstawieniu pt. Trojanki wg Eurypidesa w reżyserii Kamili Michalak do muzyki Marty Śniady. We wrześniu 2016 roku wystąpiła w projekcie barokowym Semiramide Riconosciuta L.Vinci w reżyserii Eweliny Pietrowiak pod dyrekcją Marco Vitale. W październiku wystąpiła w realizacji Carmen G. Bizeta jako Mercedes w reżyserii również Eweliny Pietrowiak pod dyrekcją Vladimira Kiradjieva w Operze na Zamku w Szczecinie. W 2017 roku debiutowała w roli Suzuki w Madama Butterfly G.Pucciniego wreżyserii Tomasza Podsiadłego pod dyrekcją Piotra Deptucha w Operze Bałtyckiej. W maju 2017 r. w roli Magdaleny w Rigoletto w reżyserii Tomasza Podsiadłego pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka. W czerwcu zadebiutowała w roli Feneny w Nabucco G.Verdiego w reżyserii Krzysztofa Babickiego pod batutą Warcisława Kunca.
W lutym 2018 roku zadebiutowała w roli Sektusa w La Clemenza di Tito W.A.Mozarta w Operze Kameralnej w Warszawie w reżyserii Marka Weissa pod batudą Fridricha Haidera. W czerwcu debiutowała jako Czipra w Baronie Cygańskim J.Straussa w Teatrze Muzycznym w Lublinie. W październiku debiutowała jako Idamante w operze Idomeneo W.A.Mozarta w reżyserii Michała Znanieckiego pod batutą Marcina Sompolińskiego.
Od pięciu lat współpracuje z pianistką Jolantą Pszczółkowską - Pawlik, z którą w 2014 r. nagrała płytę - „Moniuszko-Pieśni vol.1"
Katarzyna Moląg – sopran
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina Wydział Instrumentalno-Pedagogiczny w Białymstoku (specjalność: Pedagogika wokalna - śpiew solowy) w klasie adi. dr Marty Wróblewskiej. Pierwsze kroki w sztuce wokalnej stawiała w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie. Ukończyła kursy mistrzowskie pod kierunkiem Jolanty Żmurko-Kurzak, Jadwigi Rappe, Olgi Pasiecznik, Claudii Visci, Ewy Iżykowskiej. W ZPSM im. F. Chopina brała udział w realizacjach scenicznych Ciotuni (sztuka Aleksandra Fredry z muzyką Mirosławy Florczak) oraz Scen z Mozarta (spektakl w którym wystąpiła w roli Cherubina). W 2011 r. zaśpiewała fragment Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta w wieńczącym Feryjne Otwarte Spotkania Artystyczne SCEK muzycznym wystawieniu Romea i Julii w Sali Kongresowej Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. W czasie studiów występowała w projektach organizowanych przez Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina: w koncercie „Powróćmy jak za dawnych lat - Zaczarowany operetki świat" oraz wielokrotnie na różnych scenach w wystawieniu opery Suor Angelica Giacomo Pucciniego. W latach 2016-2018 brała udział w koncertach min. podczas II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Artystycznej „Wyzwania współczesnej pedagogiki wokalnej", w Domu Ludowym w Supraślu inaugurując cykl koncertów Salonik Chopina, w Pałacu Branickich koncert walentynkowy „Bo to jest miłość". W 2017 roku wzięła udział w dwóch koncertach organizowanych przez fundację L'Incident Lyrique, które odbyły się w Warszawie oraz Gdyni.
Jolanta Pszczółkowska-Pawlik – fortepian, koncepcja artystyczna
Ukończyła Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu Barbary Hesse-Bukowskiej oraz w klasie muzyki kameralnej K.Makowskiej - Ławrynowicz. Kształciła się również pod kierunkiem Barbary Michałowskiej, A. Radziwonowicz oraz W. Obidowicza. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez T. Nikołajewą oraz J.E. Gardinera w ramach Bachakademie Stuttgart (1991). Od prawie 30 lat jest wykładowcą na Wydziale Wokalnym UMFC w Warszawie. Od 2011 pracuje w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. Brała udział w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m. in. przez R. Karczykowskiego w Radziejowicach oraz w Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie. Zasiadała w jury Międzynarodowego Konkursu Wokalnego w Suwałkach -2018. Przez wiele lat występowała również na koncertach i konkursach wraz ze swoim synem Łukaszem – wiolonczelistą, zdobywając nagrody i wyróżnienia również jako pianistka. Jest członkiem zarządu Towarzystwa Miłośników Muzyki Moniuszki. Nagrywała dla Radia i Telewizji; koncertowała w kraju i zagranicą. Od roku 2014 praca Artystki koncentruje się nad nagraniami kompletu pieśni Stanisława Moniuszki-dwie płyty z tego cyklu ukazały się już na rynku spotykając się z ogromnym zainteresowaniem ze strony krytyki jak również słuchaczy – nakład obu płyt został wyczerpany. W przygotowaniu są kolejne 2 płyty z pieśniami na sopran i baryton-premiera odbędzie się na początku 2019 roku. Pianistka tworzy autorskie projekty z pieśniami Moniuszki angażując do nich głównie młodych, wybitnie utalentowanych śpiewaków. Każdy koncert z tego cyklu jest niepowtarzalny a Artyści przygotowują na każdy z nich po kilka nowych pieśni. W roku 2018 Jolanta Pszczółkowska-Pawlik wraz z młodymi solistami nagrała komplet ballad Stanisława Moniuszki.
Dyskografia:
- F.Schubert - „Die schöne Müllerin” - z Karolem Kozłowskim 2012 DUX- nominacja Fryderyk 2013, wyróżnienie pisma „Hi-Fi i Muzyka” w rankingu najlepszych nagrań z muzyką klasyczną roku 2012.
- S.Moniuszko - Pieśni vol.1 z Elwirą Janasik - mezzosopran 2014 „Pawlik Relations”
- F. Schubert - „Winterreise” z Karolem Kozłowskim 2015 DUX w rankingu pisma „HI-Fi muzyka” tytuł „Płyta Roku 2015”.
- S.Moniuszko – Pieśni vol.2 z Michałem Dembińskim - bas 2016 „Pawlik Relations”.
Jolanta Pszczółkowska-Pawlik jest także menadżerem i producentką 12 płyt swojego męża Włodka Pawlika w tym uhonorowanego w roku 2014 Nagrodą Grammy albumu „Night in Calisia”.